lördag 1 juli 2017

Halvårsavstämning

Dags för halvårsavstämning så här den 1/7. Sparkvoten hittills i år har inte varit lika bra som snittet förra året, men 44% är inte fy skam med tanke på att det har varit mer föräldraledighet nu än förra året. Dessutom har det varit fler utgifter kopplat till huset så med tanke på det är jag väldigt nöjd. Jag märker också hur jag börjar komma upp i en sundare nivå i förhållandet till sparandet. För ett år sedan när jag upptäckte spar- och investeringsvärlden blev det borderline till ultrasnålt i mångt och mycket. Nu är det mer medvetna och smarta val som är ledordet vilket passar mig och familjen bättre där vi är mitt i småbarnslivet. Målet på 50% sparkvot under 2017 har reviderats till 35%, något som jag är nöjd med, men hoppas att när båda kommer i arbete, kommer kunna återställa till 50%.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Ville bara säga att jag lagt till din blogg på listan över svenska ekonomibloggar. http://utdelningsseglaren.blogspot.se/2017/07/svenska-ekonomibloggar-hela-lista.html

    Hälsar Seglarn

    SvaraRadera